Kαλοκαιρινές Δραστηριότητες -Περπάτημα στην παραλία

Συνεχίζουμε να παρουσιάζουμε καλοκαιρινές δραστηριότητες για να συνδυάσετε την διασκέδαση και τα ανέμελα παιχνίδια στον ήλιο με το κομμάτι της φυσικής δραστηριότητας.
Επόμενη καλοκαιρινή δραστηριότητα είναι το περπάτημα στην παραλία .
Για πολλούς φαίνεται  πολύ απλοϊκό αλλά το περπάτημα στην αμμουδιά που βουλιάζει ή μέσα στο νερό, δεν είναι εύκολη υπόθεση και αποτελεί μια από τις καλύτερες μορφές άσκησης.
Εκτός από την όμορφη θέα υπάρχουν πολλά οφέλη στον οργανισμό.Βοηθά στη φυσική κατάσταση, τονώνει το καρδιοκυκλοφορικό συστήμα, αναζωογονεί και καίει θερμίδες διασκεδαστικά .
Το περπάτημα στην άμμο  πάνω από όλα είναι πολύ καλή άσκηση για τα πόδια.
Όταν περπατάτε στην ακροθαλασσιά, το πόδι  προσγειώνεται στην άμμο και δεν αναπηδά όπως σε μια σκληρή, επίπεδη επιφάνεια. Αντίθετα, βουλιάζει και πρέπει να το τραβήξετε εσείς έξω. Αυτό κουράζει τους μυς περισσότερο και γυμνάζονται τα πέλματα και οι τένοντες.
Σύμφωνα με κάποιες μελέτες,  το περπάτημα στην άμμο, απαιτεί 2,1-2,7 φορές περισσότερη ενέργεια από αυτήν που χρειάζεται αντίστοιχα σε μια σκληρή, σταθερή επιφάνεια.
Επίσης γυμνάζεται η... αγύμναστη   εξαιτίας των παπουτσιών  πελματιαία επιφάνεια του ποδιού.
Εκτός από την μεγάλη  βελτίωση που θα δείτε στη γράμμωση των ποδιών σας θα έχετε κάψει και πολλές  θερμίδες.
Υπολογίζεται πως με μια ώρα περπάτημα  στην παραλία ένα άτομο 60 κιλών «καίει» περί τις 380 θερμίδες, ένα άτομο 80 κιλών περί τις 500 θερμίδες και ένα άτομο 100 κιλών περί τις 630 θερμίδες.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως  το περπάτημα στην παραλία συστήνεται και από τους γιατρούς για τα παιδιά που πάσχουν από πλατυποδία.
Για τις γυναίκες αποτελεί και έναν τέλειο τρόπο απολέπισης των πελμάτων, κάτι σαν φυσικό πεντικιούρ.
Το περπάτηµα στην άµµο  βοηθά να ενεργοποιηθούν οι νευρικές απολήξεις στις φτέρνες (µε παρόµοιο τρόπο όπως στη ρεφλεξολογία), γεγονός που συντελεί στην ολιστική αντιµετώπιση µιας πληθώρας διαταραχών όπως πονοκέφαλοι, στοµαχικά προβλήµατα, µυϊκοί πόνοι κ.λπ.
Διαλέξτε μια απόσταση και, ανάλογα με τη φυσική σας κατάσταση, περπατήστε αργά ή γρήγορα.
 
Tη δυσκολία μπορείτε να την αυξήσετε περπατώντας στη στεγνή άμμο, όπου βουλιάζουν τα πόδια σας, ή ακόμη περισσότερο μέσα στο νερό.
Ανάλογα με το βάθος του νερού, μπορείτε να κάνετε ευκολότερο ή δυσκολότερο το πρόγραμμά σας.
Για πιο αποτελεσματικό το περπάτημα στη θάλασσα, φροντίστε το νερό να φτάνει μέχρι τη μέση της γάμπας σας ώστε να δημιουργείται μεγαλύτερη αντίσταση
 
Μυστικά
 Πρώτα από όλα πριν ξεκινήσετε την βόλτα σας στην παραλία πρέπει να ελέγξτε ότι η περιοχή της αμμουδιάς που βρίσκεστε είναι καθαρή από σπασμένα γυαλιά και άλλα αιχμηρά αντικείμενα για αποφευχθεί ο κίνδυνος τραυματισμού.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε παραλίες με κοφτερές πέτρες και βότσαλα, καθώς κοψίματα και στραμπουλήγματα αποτελούν συνήθη φαινόμενα.
Στην συνέχεια μπορείτε να κάνετε κάποιες διατάσεις για 1 –2 λεπτά για τα πόδια για να αποφύγετε τους τραυματισμούς.
Αποφύγετε να περπατάτε σε έντονο ρυθμό στην άμμο, όταν έχει κλίση προς τη θάλασσα για αρκετή ώρα
Αν θέλετε να ενδυναμώσετε τις γάμπες σας περπατήστε για λίγα λεπτά στις μύτες των ποδιών σας.
Για να αποφύγετε, ατυχήματα, καλό θα ήταν τουλάχιστον για την αρχή να περπατάτε στην υγρή άμμο κοντά στο νερό και να μικρύνετε και το βήμα σας.
Απαραιτήτως βάλτε αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας και καπέλο ενώ θα πρέπει να αποφεύγεται το διάστημα μεταξύ 12-4 μ.μ., όπου ο ήλιος είναι ιδιαίτερα δυνατός.
 
Άρθρο του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, Ηλία Στακιά